Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

21.02.2008 г.

Междувремие





Вчера обещах на един човек да не пиша в блога си за каузата Hercules vs PIF, докато не мине петък. Ще удържа на обещанието си и ще кажа две други неща, които нямат особена връзка помежду си.

Първо, напоследък получих по email линк към петиция за реформа в българското образование. Прочетох я, съгласих се и я подписах. Виждам, че е подписана и от представители на социологическата общност, неправителствени организации, някои мои приятели, а от блогърските ми контакти я е подписала Яна Домусчиева.

Второ, тази сутрин в пощата си видях писмо, че Борислав Борисов закрива блога си :-(. Много тъжно ми стана. Както споделих преди време, интерференцията с блога на Борислав в огромна степен повлия на моята собствена идентичност като блогър. Заради подчертаната му хуманитарност / хуманистичност, некомерсиалност, критичност, рефлексивност, виртуозно-изящната ирония, дори когато стигаше до сарказъм, заради умението (което на мен ми липсва) да казва много с малко думи. Утешението ми е, че ще продължавам да си чета старите му постове в Google Reader, но с кой блог сега ще правя такива "културношокови" заигравки? Към кого ще отправям онези тайни и не толкова тайни блогови намигания?

Вярно, че напоследък намерих нови блогърски приятели. Но присъствието на един (или много) не компенсира липсата на друг.

Опитах се да изтрия от блогрола блога на Борислав, тъй като той вече не съществува, но се оказа, че не съм способна. Ако го бях направила, щях да се чувствам, сякаш откъсвам парче от себе си. Ще си държа невалидните линкове и ще чакам Борислав да "възкръсне" с нов блог, дори и да не е "личен"; и тогава направо ще сменя адреса на връзката.

Wish you were here.


Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


11 коментара :

  1. http://bborissov.iblogger.org/ ...

    ...не съществува вече, което е супер-тъпо! :(

    Защо някой да си ИЗТРИЕ целия блог
    (сайт)? Така се изтрива и архивът му, линковете към сайта и линковете към отделни публикации се счупват, с една дума, супер-тъпо :(

    Все едно да напишеш книга и да я изгориш после, вместо да я оставиш в библиотеката... :( Интернет не е предвиден за "горене" на книги, дори и виртуални... с една дума, жалко.

    Аз харесвах доста от нещата, писани от Борислав... Дано е имал основателна причина да изтрие всичко... (каква ли?) :-(

    ОтговорИзтриване
  2. Да, Мишел, много е гадно, но смятам, че ако някой като Борислав изтрива блога си, той трябва да има сериозни основания. Не ми влиза в работата да питам какви.

    Поне се радвам, че и ти се присъединяваш към моето Wish you were here... Сега сме "two lost souls, swimming in a fish bowl" :-(

    ОтговорИзтриване
  3. И аз не мога да го изтрия, Светла, нищо че е помолил в emaila си за това.
    И още нещо, Светла! Както не мога да изтрия името на Борислав от блогрола си, по подобни причини вече ще влизам при Вас НЕ анонимно. А инак знаете преди време защо ми се наложи да го направя.
    Поздрави, Таня

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря за коментара, Таня! Значи, дотук вече сме трима да страдаме за Борислав... А за не-анонимността, това вие го решавате :-)...

    ОтговорИзтриване
  5. А когато „Пинк Флойд“ записвали в студиото тази песен, съвсем случайно и ненадейно там влязъл Сид Барет, хей така, просто да ги види как са. Чул песента и я харесал.


    Ваш, и на тримата,
    Борислав Борисов

    P.S.
    Shyne on you crazy Diamond!

    ОтговорИзтриване
  6. Мишел,

    Благодаря ти за подробното обяснение.
    Но не се бори с моето IP или ID, а с моето IQ .
    Нищо не правиш досега.
    Вярвам, че можеш повече, но нещо ми подсказва, че тайно в себе си си съгласен с много от нещата които казвам. Ама нали искаш да защитиш Светла, а тя се е наредила в друга редичка...
    На пътя на коприната...

    .....

    Таня,

    I love you too...

    Знам, че и ти ги мразиш или поне не ги обичаш. Като почнем от върха с Гоце и всички други надолу формирани вече групички и бандички от бивши комунисти, комсомолци, ченгета и техните дечица и стигнем до Воденичаров и Боряна Димитрова. И всички те се боричкат помежду си за повече кокал и само от време на време изхвърлят по някой труп или инвалид.
    Но ако и ти си от тях, просто съм сбъркал.

    Не съм преподавател, студент или декан, не съм и негов човек, а...
    просто човек, както се пееше в една песен.
    Не съм и оня с омразата, а само негов емитант...

    ОтговорИзтриване
  7. Урааа, ето го и Борислав Барет ;-)! Аз тъкмо се чудех - ще се случи ли някога дискусията за единственото и множественото число на "култура"... Ще ми се да вярвам, че ще се случи!

    ОтговорИзтриване
  8. Светла, много Ви мисля в днешния отминал ден и то с чисто лично, човешко притеснение за Вас! Поради моите си лични и служебни ангажименти връщам се късно и откривам какво сте ми изпратили,при мен(изтрих, както сте поискали) ала.... за зла участ не мога да отворя ТАМ, не знам защо?! И още, това, което Вие сте разбрали сега и викате "ура..." по случайност нощес разбрах И АЗ!!! И то без триковете, за които пише Mishel, трикове на САМОЗАЩИТА - НЕ нещо незаконно, в което бива обвиняван!
    Ей, АНОНИМНИЯ, и аз по-случайност разбрах КОЙ СТЕ! Без възможностите на интернет, по друг път, господине! Аз не съм социолог, аз съм човек на изкуството и именно поради тази причина МНОГО ТОЧНО ЗНАМ как се прави ИНТРИГА!!! Интрига, в значението по тълковен речник - "коварен замисъл"! Инак, и като човек, и като професионалист в живота си винаги съм защитавала и ще защитавам първото значение на думата "интрига", а именно: ЛИТЕРАТУРНО ПОНЯТИЕ!
    Поздрави, Анонимния, от хората, които знаят, ПРОФЕСИЯ ИМ Е, как се прави "ТЕАТРО", но там където му е мястото,господине, НА СЦЕНАТА!
    И още веднъж, мили деца, български студенти пазете СВОБОДАТА НА СЛОВОТО в българската академична общност!
    Моля автора на блога, т.е. ВИЕ, Светла, ако смятате коментара ми за НЕУМЕСТЕН да приложите правилата на "МОДЕРАЦИЯТА"! Сега разбирате ли, Светла, защо при друг блог имах СЯКАШ технически проблеми... Вероятно, ако знаеше онази история в онзи блог MISHEL най-добре би се ориентирал! Хората се сменят, но почеркът е същият, Светла. Затова отговорих, НЕ ЗАЩОТО се вързах! НО този път, знаейки за моята си техническа неграмотност използвах други средства!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. И още нещо, Светла! Ако и утре НЕ отворя там където ме пращате - при мен може, има начин - лично съобщение!
    И аз искам нещо да Ви кажа, ама лично, не публично!
    Поздрави, Таня

    ОтговорИзтриване
  10. Леле Божке, майнольо...

    Разкриха ма и при това съвсем случайно!

    Интригите ги прави Светлето и то - по поръчка...

    Това отдавна вече е ясно за всички.

    Соломонкова, устремно се насочвате към другите 97 %, а именно тези на поръчковите кресльовци!

    ОтговорИзтриване
  11. Как вървят нещата по разпознаването? Някакъв напредък? :)

    Почти мога да доловя пърхането на множество малки напрегнати крилца.

    Пърхат ли малките работливи пчелички?

    Задружно пърхат..

    Пърх, пърх...

    Има айпи, нема айпи...

    ТАМ е, ама не е ТАМ...

    ТОЙ е, ама не е ТОЙ...

    Неведоми са пътищата ченгесарски...

    ...но за всяко действие си има равно по сила и обратно по посока противодействие, нали така мои малки ослушващи се пчелички?

    Пърх, пърх, пърх...

    Пърх, пърх, пърх, пърх..

    .. Простете... и аз имам право на малко забавления.

    ...

    Показателно е гузното и объркано мълчание на моята любимка Борянчето.

    Милата, и тя още не осъзнава кво ще и дойде до главата, но женската интуиция не лъже...

    Всеки жъне това, което е посял...

    ...

    Пърх, пърх, пърх, пърх...

    Пърх, пърх, пърх, пърх, пърх, пърх...

    ОтговорИзтриване