Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

13.02.2008 г.

Blogger, Wordpress и Open ID


Лоша работа. Главата ми е задръстена от идеи за нови постове и непрекъснато се появяват все нови и нови. Тъкмо си мислех да пиша за благотворителност и рейтинги и виждам, че Blogger вече поддържа Open ID коментари. Така че съмишлениците (и опонентите) ми с Wordpress (и други Open ID) блогове вече ще могат да се "разписват" тук с профилите си. Супер! Надявам се скоро да мога да се "разписвам" в Wordpress-ки блогове с Blogger-ския си профил ;-).

Между другото, преди няколко дена си направих пробен Wordpress блог (не го търсете, скрила съм го дълбоко). Създадох го, защото няколко приятели с Wordpress блогове, но неособено технологично изкушени, имаха проблеми с разни настройки - едни с коментарите, други - с други неща. За да знам какво да ги посъветвам, трябваше да видя нещата отвътре.

Когато преди две години и нещо си отворих блог в Blogger, за други блог платформи почти не бях чувала. Впоследствие Blogger ми се оказа много удобен, защото се интегрира с Google-ския ми профил. Да, вярно е, че Wordpress има редица предимства (особено като се сетих как да махна дефолтното SnapShots). Ако сега си отварях блог, може би щеше да бъде в Wordpress. Разбира се, най-готино би било човек да си купи домейн, да му тури един Wordpress и да има пълна свобода да се развихри оттук нататък. Но си имам четири блога в Blogger (един от тях - за проби и един - като част от друг) и, колкото и основания да има човек да мине на Wordpress, за себе си не съм намерила достатъчното основание да мигрирам.

Преди да се появи "новия" Blogger, за мен беше голяма краста да понауча малко HTML, да мога да си бъркам в шаблона, да разширя полето за писане, да си добавям разни работи в sidebar-а и най-вече - о! - да правя target="_blank". "Новият" Blogger уж опрости много неща, но достъпът до кода стана доста по-неудобен. Още си ми липсва добрия "стар" Blogger...

Когато бях в най-възторжения си
target="_blank" период, Майк, един приятел, взе, че си направи блог в Yahoo 360. И се завихриха едни ми ти спорове. За какво ти е тази тъпа система, казвам му аз, тя никаква свобода не ти дава. Е да, отговаря Майк, но така много хора виждат какво пиша и получавам много коментари, а това Blogger е мъртвило. Blogger е каквото си го направиш, отговарям аз. Не е нужно да си в сайт - социална мрежа, може да си създадеш социалната мрежа. Но Майк е технологично неизкушен човек, той си е много щастлив в Yahoo 360, има си 50 приятелки там (и даже един мъж), които оценяват забележителния му стил и чувството му за хумор. И ще е в 360, докато го закрият, което се очертава скоро. После ще мигрира в друга подобна мрежа, барабар с 50-те приятелки.

Сега, с "неуютния" ми блог, виждам, че вече нямам особен хъс да се ровя и да модифицирам кодове. Напоследък си сложих "неуютна" снимка в хедъра, поради което се наложи да бръкна малко в кода, за да намеря и ликвидирам един орнамент, който гадно се подаваше под снимката. Възнамерявам и да разширя полето за писане малко. Но не ме тегли, както преди... Човек и в blog.bg може да има добър блог, а Wordpess платформата сама по себе си не дава гаранция с какво съдържание ще я напълниш. Доста повече ме интересува какво казвам, а не на каква платформа го правя.



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


2 коментара :

  1. Спор няма, най-важното е кой какво има за казване, и не на последно място - и как съумява да го изкаже.
    Нещо при мен лично напоследък нещата бая се объркаха с моя си блог. Не виждам смисъл, не спрямо четенето, а спрямо писането от моя страна. Вероятно причината е в личните ми проблеми, умора и прочие, кой знае... Таня С.

    ОтговорИзтриване
  2. Е, на човек или му се пише, или не му се пише. За разлика от политиците ;-), ние, простосмъртните, не сме длъжни непрекъснато да се отчитаме... Пожелавам Ви скорошно положително развитие в личния живот, Таня!

    ОтговорИзтриване