Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

3.07.2008 г.

Абсолютно неабсолютно


Не ми остават много сили за блогове напоследък. Преди два дена погледнах в Technorati и видях, че Жюстин ми отправя покана да блогна нещо на тема "Абсолютният ми свят", за което й благодаря.

Веднага се изкуших да напиша един тлъст списък, който се свежда до две основни точки - човешка институционална среда и вътрешен мир. Съответно щях да се развихря да пиша за отношението към изоставените деца, различните, корупцията, съдебната система, моя университет, непоследователността на министър Вълчев, камерите в университета, които следят всяка моя стъпка и т.н. и т.н., щях да започна да се питам "ами ако тогава не бях влязла в скайпа", ако това не бях казала или бях казала, ако това не бях направила или бях направила...

После си казах, че няма смисъл да мечтая за "магически хапчета", които да ми гарантират абсолютен свят, нито пък да си го представям. Това, че съм необходима в моя си несъвършен и объркан свят, е само по себе си велико. Вярно, че животът ми от февруари насам не е от най-поносимите, но със сигурност е смислен. А и мисля, че само Бог е абсолютен. Мъжеството да бъдеш е в това да приемеш, че си приет, според Паул Тилих.

Да, животът е несправедлив, българската реалност - още повече. Но кой прави реалността, ако не ние, и тогава какво друго ни остава, освен да се опитваме - неабсолютно и често неуспешно.

Това не беше критика към идеята на Жюси, а рефлексия върху собствената ми ситуация... защото няма как да видим света и да си го представим абсолютен, освен чрез собствените си очи.



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


19 коментара :

  1. Светла, трябва да си ъпдейтваш един линк! Как звучи само, а: да си ъпдейтваш един линк (на един Интернет пейдж). Преди 20 години, ако можехме да кажем нещо такова, щяха да ни вземат за марсианци.

    Инфорадио вече го няма, Светла. Но на негово място има "Стар FM", с мото "Класиката в рока". По съдържание и форма е заместител в ефира на невероятно хубавото радио "Мила голд", което спря в края на миналата година (но "Мила голд" го има в Нета - само музика, без водещи).
    Основен водещ в "Стар FM" от 10:00 до 14:00 в работни дни е Александра Костова - една много яко подкована в хард-рока симпатична и интелигентна млада дама, която преди беше в "Мила голд". Препоръчвам това радио! Има и относително подробни новини на всеки час.

    ОтговорИзтриване
  2. Жюси, чак снощи, като проследявах някои линкове в статистиката си, зацепих, че инициативата била свързана всъщност с водка "Абсолют". Моя си е отговорността, че не съм го забелязала. Нямам нищо против водката, но не пия :-). Ама след като са ме линкнали в блога на "Абсолют" поради собствената ми завеяност, не възразявам :-).

    Красимир, тази Александра Костова да не е онази Алекс, която навремето се подвизаваше в "Тангра"?

    ОтговорИзтриване
  3. Не знам, Светла, дали е същата Алекс. Можем да я питаме. Мисля, че и направо в ефир може, както беше в Мила голд.

    ОтговорИзтриване
  4. Бог е абсолютен. Ние също, но в нашата си собствена вселена. Ние сме щастливи, когато различни по дух вселени се допълват взаимно, когато можеш да дариш обич и да получиш обич, когато можеш да дариш радост и да изпълваш с нежно сияние собствената си вселена...

    ОтговорИзтриване
  5. Ами ето едно стандартно интервю с "яко подкованата", в каквото и да е и еди каква си млада дама:

    http://www.argentabg.com/news2067.html

    Всъщност, тя би била по-подходяща за говорител в бинго-зала или като сътрудник на гише информационно обслужване. Не съвсем адекватното и инфантилно приповдигнатото настроение, изобщо не означава жизнерадост, както тя сама се определя в интервюто, а е признак за комплексарщина. Да си със слушалки на ушите и да говориш в микрофон, каквото и да е, дори предварително написано, опиянявайки се най-вече от собствения си глас, съвсем не означава че си радиоводещ, а по-скоро че си болезнено амбициозен. Интересно, какво ли ще прави без радио-атрибутите? Всъщност, може би има нещо сбъркано в самата програмна схема. В slusham.com, мисля че имаше един доста точен коментар - пуберите от Мила Голд, отидоха в Стар FM. Очевидно, целта е да привличат с въздействащи гласове, хвалещи ги слушатели и най-вече рекламодатели!!!

    ОтговорИзтриване
  6. Вие, анонимен/анонимна, какво ИМЕННО имате против Алекс? Можете да не я харесвате колкото си искате, а пък аз я харесвам, и то много. Алекс е с образование по психология, от сайта й, а и от интервюто личи, че е високоинтелигентна и ерудирана млада дама. Ето нейният блог:
    http://dreamkeeper.eu/
    А яката подкованост в класическия рок е достойна за огромно уважение - и без да сравняваме с повсеместната чалга (в широк смисъл) на всички българи, от всички възрасти.
    И не е пубер, по-скоро ми се струва, че е около 30 - макар че за дама това обикновено е трудно да се определи. Съжалявам, но да говорите за комплексарщина у тази жена е по-скоро израз на Ваша комплексарщина.
    Все пак благодаря, че ме насочихте към това интервю. Ако я поканя на кафе някой ден, ще я позная (и тя няма да знае откъде).

    ОтговорИзтриване
  7. Не съм слушала Star FM, моите радиостанции са на първо място Delicious Agony и на второ - Тангра Мега Рок. Нямам лични впечатления от Александра Костова. Линкнатото интервю обаче ми направи по-скоро приятно впечатление, особено твърдението й, че не се интересува от пари и от костюми. От блога й виждам, че пътува с автобус. По всичко личи, че не е излъскана "юпи" дама. Не видях и признаци на болезнена амбициозност. И не мога да разбера изобщо какъв е смисълът тази персона да бъде обсъждана тук. Ако не Ви харесва - ами кажете го в нейния блог, не в моя.

    Красимир, пожелавам ти да успееш да я поканиш на кафе някой ден ;-). Но ако тя попадне на блога ми, ще знае откъде я познаваш по физиономия.

    ОтговорИзтриване
  8. Светла, ами че аз си пиша с нея - и вече съм я поканил на кафе. Ама то и аз съм много зает, и тя заета. То аз и с тебе си писах доста, преди да се видим, нали - ама на биричка, де.
    Знам ли, може Алекс да не пие бира.
    Уф! Абе, как една хард-рокаджийка няма да пие бира? Не може да бъде!

    ОтговорИзтриване
  9. Извинявай Светла, случайно се набутах тук и видях агитацията на Красимир, та реших да я "подкрепя". Слушал съм малко споменатите радиа. На блог вяра да нямаш, пък и далеч не всеки е такъв за какъвто се представя или е представен - може би и Красимир :-). Като гледам само как са му омекнали колената, му пожелавам приятно кафе/биропиене
    :-) и ... хапчетата редовно :-). А сега чао, че от дума на дума я кафе, я бира, я коня в реката ... :-)!

    ОтговорИзтриване
  10. А анонимните коментатори също невинаги се представят такива, каквито са. Например, понякога се представят за случайно минаващи, като не им минава през ум, че повечето блогъри си водят статистика на посещенията и знаят кой колко пъти е влизал, как е влязъл, какво е правил, дали е оставил коментар ;-).

    Красимир, много те моля, не отговаряй на предишния коментар.

    П.п. Да си призная, не мога да разбера защо му е на някой, който работи в БАН, да е толкова обсебен от Александра Костова и радио "Мила голд", че да прекара цял ден, кликайки в блога ми. Но сигурно и това си има обяснение...

    ОтговорИзтриване
  11. П.п.2. Уф, Красимир, забравих да ти отговоря. За прогресив рок феновете не е задължително да пият бира. Чувала съм, че на млади години, в периода на ранния Genesis (oh, yeah!), Питър Гейбриъл пиел само млекце... Което ме накара да си спомня за едно шоколадово мляко, което спечелих преди десетина години от радио "Тангра". Но аз съм по чая, де. Напоследък - earl green.

    ОтговорИзтриване
  12. Светла, значи някой от БАН ни наблюдава, а? Правилно! Има всички основания да наблюдава - особено мен!

    Заплати в БАН няма! Сергейчо с моторчето обеща увеличение само на академиците!? Майтап невероятен, гавра с целия БАН - без геронто- комуно- шайката! А сега на Сергейчо не му е даже и до тия!

    Апаратура в БАН няма! Литература няма! Акъл за реформи няма и грам! Достойнство - хич! Влечуго до влечуго, лазещи всеки ден по корем пред началниците за трохици от трапезата им.

    И при тая жалка картинка - какво им остава в БАН? Да слушат радио - може би. Добре поне, че тоя/тая слуша правилни радиа.

    А ние, победителите - ти срещу ПИФ, аз срещу БАН и ВАК, ще си пием нашето. Ти чая, аз бирата. Алекс и тя ще пие - каквото й харесва. Абе, няма майтап, ще я поканя някой ден заедно с теб и Крис - да си говорим за RRRROOOCK! We rock!

    ____
    А хапчета - като тия на снимката - да пият в БАН! Нашите хапчета са ум и достойнство - и .... вдигам показалеца и кутрето!

    ОтговорИзтриване
  13. Налага се тая сутрин да допълня казаното снощи за БАН - заради това, че е излязла много хубава статия на проф. Лазаров в Bulgarianscienceproblems за финансирането на науката:
    http://tech.groups.yahoo.com/group/bulgarianscienceproblems/message/3293
    Лазаров иначе е цензор - превърнал е проблемната група в Яху в собствен блог, като в качеството си на "модератор" пуска единствено тия съобщения, които на него му харесват. Но същевременно, както неведнъж съм казвал, той разбира от управление и финансиране на науката.
    Съобщението му заслужава да се прочете! И остава да се надяваме, че ще се прочете и от съответните експертни лица в МОН и другаде (в изпълнителната и законодателната власт) - така, че най-сетне да настъпят необходимите промени и да бъдат изметени геронто- комуно- ченгесарските и всякакви други некадърници и лентяи от нещото, наречено БАН, великан на глинени крака, който неминуемо един ден ще се сгромоляса. Между другото, ако това сгромолясване стане, то ще бъде по икономически причини и по силата на изискванията на ЕС (ако Бг остане в Съюза) - и съответно, когато стане, ще има ефект и за реформирането на цялата академична сфера, включително, разбира се, и за ЮЗУ!
    Аз предвидих сгромолясването на БАН преди повече от 8 години (статия "По повод на една дребна случка – за двата най-едри проблема на БАН"):
    "В БАН работят немалко истински учени. Но те не след дълго ще напуснат академията – било поради биологически, било поради икономически причини. Нужна е радикална реформа! Днес! Нужно е осъществяване на поголовно точно и адекватно атестиране – от безпристрастна и компетентна инстанция! Нужно е прочистване на академичната общност от анти- и псевдоучените! При едно петдесетпроцентно съкращение в БАН там биха били създадени по-нормални условия за работа и двойно увеличение на заплащането на останалите истински учени. Нека това стане сега! Иначе великанът БАН ще продължи да подгъва глинените си крака, а сгромолясването му няма къде другаде да стане, освен върху лицето на обществото!"
    http://www.geocities.com/kkabakciev_politart1/BAN.html
    До този момент реформи все още няма, а сгромолясването не се е случило - поради захранването вече 18 години на ръба на социалния минимум на БАН-ските некадърници, лентяи и влечуги (от страна на всички досегашни изпълнителни власти, без изключение).
    Но сгромолясването ще стане, помнете ми думата!
    И стискайте палци, нормалните хора (психически здрави, некомунисти), това да е по-скоро! Защото подобно развитие ще има благодатно въздействие дори не само върху академичната сфера, но и в обществото като цяло, което неотдавна, виждайки епохално наглото погазване на закона от страна на Юхновски и клика, най-накрая, след десетилетия разпространяване на митове и легенди, разбра какво представлява БАН: феодализъм в 21 век и тотално беззаконие!

    ОтговорИзтриване
  14. Първо, никъде не съм казала, че този коментар е на човек от БАН ;-). Просто се чудех на статистиката си...

    Второ, Красимир и останалите, хайде да прекратим коментарите по тази тема. Жалко, че Blogger няма опция за заключване на коментари.

    ОтговорИзтриване
  15. Не разбирам!
    Да заключваме темата? Да не говорим? Да не пишем?
    Защо?
    Това би обслужвало ПИФ, БАН, мафията, чалгата ...!

    ОтговорИзтриване
  16. Пак ще говорим и пак ще пишем, но просто коментарите към тази тема вече се изчерпаха.

    ОтговорИзтриване
  17. Светла, ти "моля" не употребяваш, пък и твоето "хайде" не е равностойно на моето "извинявай", затова си го вземам за в друг "уютен блог" :-). А на блогостатистиката си не се чуди, "интересна" си, писанията ти са "интересни" и така..., само дето не зная защо ти се определяш като биткаджийка, а други около твоя блог, те определят като нечий папагал и прочие .... Няма лошо - средностатистически илиза, че си биткаджийски папагал, което пак не е лошо, само дето е малко като бозата, по-инак някак си се разбира, което пък е в пълно съответствие с другите ти "умозаключения" ... Е това е, и почивай - имаш нужда!

    ОтговорИзтриване