Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

22.03.2010 г.

И героят е...


Вчера, след няколкочасова нелека борба, малко бира и няколко парчета кекс "Електронен вестник", проблемите на Сусамчо (Asus EEE PC 901 под Xandros) най-сетне бяха оправени от Великия Гонзо. Оказа се, че някой от ъпдейтите е пречел на кирилизирането, така че, когато не се инсталират ъпдейтите, свързани с клавиатури и езикови настройки, кирилицата може да бъде инсталирана успешно. За другия проблем (препълването на съответния дял с ъпдейти), благополучно научих, че имало sudo apt-get clean. Третият проблем май си изчезна самичък.

Освен това си прекарахме много добре, освен кеска ядохме и картофки на фурна с подправки и зехтин и филе от бял амур, поговорихме сладко за музика, за море, за блогове и блогъри и за други аспекти от живота... 


Благодаря на всички, които се включиха със съвети и коментари. Основанията ми да се доверя на Гонзо бяха две:

- първо, дори и да смята, че друга дистрибуция би била за предпочитане, уважава правото ми на избор и не се опитва да ми наложи кое е "най-добро" за мен
- не е анонимен, има блог, в който се подвизава с име и снимка и имаме общи не само виртуални, а и реални, познати, които могат да потвърдят, че той съществува и няма да ме обере или заколи :-). (Отделно съм го и снимала, преди да знам кой е.)

Та колкото и да съм леймърче-идиотче, оказа се, че не съм сгрешила в преценката си. Оказа се че и проблемът не е бил фасулски. С чиста съвест мога да кажа - ако сте пишман леймър като мен и опрете до проблем с линукс (най-вече с дебиан-базиран линукс), с който не можете да се справите, имайте предвид Гонзо! Сигурна съм, че много други също биха могли да помогнат, но за Гонзо имам лични впечатления.



Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог

 

Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


4 коментара :

  1. ... интересно ;-)
    Важното е, че нещата са ОК. Нали все пак цялата дандания е нещата за се получават. Аз, например, винаги съм бил на принципа - колкото е по-просто едно нещо, толкова по-добре. Щото компютъра трябва да е в полза на хората, а не обратното.
    ... и все пак:
    има и apt-get autoremove ;-) (което е по-доброто от clean)
    ... какво ще правиш, когато след време включиш системата и ти излезе съобщение за някакви ъпдейти. Ще ги игнонираш ли? Кои ще инсталираш и защо? Вероятността да се скапе дадено хранилище винаги е налице. Кой ще помогне тогава, особено ако си някъде навън?
    ... Аз не бих поканил някого вкъщи само защото има готин блог. Трябва да сме изпили поне няколко бири заедно ;-)

    ... и най накрая има www.eeeuser.com ама какво ли отбираме ние ;-)))
    НАЛИ ЗНАЕШ, ЧЕ МНЕНИЯТА НА ХОРАТА СА, КАТО ЗАДНИЦИТЕ ИМ - ВСЕКИ СИ ИМА ПО ЕДИН!

    (апропо - кой е тоя Кабакчиев ???)

    ОтговорИзтриване
  2. Бира не пия, така че практически няма как да съм изпила няколко бири с когото и да е. А сред хората, които познавам достатъчно добре лично, нямаше кой да помогне. За Гонзо все пак съм имала някакви задочни впечатления и общи познати, а за теб - хич.

    Тъкмо защото мненията на хората са като задниците им, особено когато става въпрос за линукс, не може да се угоди на всички. И човек има правото да избере сред многото възможни решения, със съзнанието, че на следващ етап могат да възникнат проблеми. Но така е при всяка дистрибуция.

    Кой ти казва, че не съм питала в eeeuser.com? Питах, и още как!

    Гонзо се справи чудесно и не разбирам за какво е този недобронамерен тон на коментара ти (надявам се, че недобронамереността само ми се привижда, но надали...).

    А за последния ти въпрос - има гугъл.

    ОтговорИзтриване
  3. (без претенции за одобрение и публикуване)
    Темата ми беше интересна, защото аз самия дълго време се лутах и експериментирах с моя ЕЕЕ и в крайна сметка съм си намерил решение. НЯМА НИЩО НЕДОБРОНАМЕРЕНО, АМА АКО МИСЛИШ ОБРАТНОТО - ТАКА ДА Е ;-)))
    Това бяха въпроси, с които аз съм се сблъсквал и не се опитвам да налагам нищо ;-) нямам гадателски способности и не знам кой, какво пие.
    Нищо лично към Гонзо, защото не го познавам, пък и не виждам защо.
    (знам само за Гонзо Виелицата от кукленото шоу)
    ... и накрая наистина мисля, че човек не трябва да робува на компютрите, а обратно. Мнението ми е, че линукса, какъвто и да е той, е само операционна с-ма (всяка една има Firefox, OpenOffice, Thunderbird).
    ... и още ... (кабакчиев не ме инересува) ама видях, че го споменаваш в условията за публикуване на коментари, та така. Въпросът беше по-скоро риторичен ;-)
    И ВСЕ ПАК - ВСИЧКО Е ДОБРЕ, КОГАТО СВЪРШВА ДОБРЕ (отписвам се от мейл листа за кометарите)

    ОтговорИзтриване
  4. Амчи приятно отписване :-)! А проследяването на линковете, които съм оставила в поста си, би направило огромната част от коментара ти излишна. Както и внимателното му прочитане.

    ОтговорИзтриване