Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

18.09.2011 г.

Peter Hammill за IKEA и за домовете на душите ни


The music world has gone IKEA - one size. And I'm a bespoke furniture maker. Not selling many, and only to people who find me.

Peter Hammill

Музикалният свят се превърна в IKEA - един размер. А аз правя мебели по поръчка. Не продавам големи количества, а само на хора, които ме намерят.

Peter Hammill

Тези дни всички говорят за IKEA. Не, няма да се включвам и аз - нито "за", нито "против". В България антиконсуматорският дискурс се появи преди да има консуматорско общество. Затова намирам за принципно полезно присъствието на символи на потребителската култура като McDonald's, KFC, хипермаркети, молове, IKEA и т.н. Не само за потребителите, а и за антиконсуматорския дискурс, който най-сетне започва да има корелат в действителността.

Но не за това ми е думата, а за света на Peter Hammill. Свят, в който къщите нямат врати, нямат покрив, нямат звънец, но и никой не те търси, ъглите са задължително тихи и тъмни, прозорците са запечатани и с изметната дограма, огледалата са счупени, завесите са спуснати, чувството за невидимо присъствие е влудяващо, но неизбежно.

Свят, чието споделяне докосва и разтърсва. Защото "Home is home is home is home is home is home is me!"

Приятно слушане!



Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар