Ретроспекция

Благодаря ви, че сте с Неуютен блог и във Facebook:

Благодаря ви, че не ме следите, а ме следвате:

Благодаря ви, че сте моето отбрано общество:

6.06.2015 г.

5 години от побоя в трамвай 20



Между другото, днес се навършват 5 години от побоя в трамвай 20. Младежи, които отиваха на митинг в защита на правата на чужденците, бяха нападнати от група неонацисти във въпросния трамвай с метални пръти, имаше наранявания, мозъчни сътресения... Само защото са били с леви убеждения.

Тогавашният министър на вътрешните работи Цветан Цветанов определи побоя като "конфликт между леви и десни анархисти". В този израз почти няма вярна дума. Не става дума за конфликт, а за нападение. Не е "между", защото едните бият другите, но не и обратното. Битите младежи нямат нищо общо с анархизма по убеждения, за нацитата пък да не говорим.

А аз получих анонимен коментар в блога: "e, показаха ви, че не сме ксенофоби - хайде първо да решим проблемите на българите в България, а после на "гостите"... малко са ви били днес!". И реагирах спонтанно, според някои - неразумно. Но нищо не ми се случи.

От полицията ме извикаха да дам показания - в качеството ми на организатор на митинга - чак след половин година. Не че имах какво да им кажа.

За пет години делото, което се води за престъпление "по хулигански подбуди", така и не можа да тръгне по същество. А нацитата си направиха тениски, с които да се фукат. Тениските се продават онлайн.

Толкова за разследването на престъпления от омраза в България.

Creative Commons License Правила и съвети за препечатване от Неуютния блог


Няма коментари :

Публикуване на коментар